In 2013 maakte filmmaker Josef Fares met Brothers: A Tale of Two Sons zijn debuut in de gamesindustrie. Met zijn innovatieve gameplay en emotionele ontknoping charmeerde de game. Met opvolger A Way Out legt Fares de lat deze keer nog een stuk hoger. Ontwikkelaar Hazelight Studios is voor deze game uitgebreid naar meer dan veertig medewerkers om een emotionele rollercoaster te maken die terloops ook een eerbetoon is aan meer dan dertig jaar actiefilms en -games. De studio slaagt grotendeels in die opzet, ook al laat de game zowel op vlak van verhaal als gameplay een aantal steken vallen.
Hoewel het concept van de game helemaal anders is dan Brothers: A Tale of Two Sons, voelt het geheel tegelijk heel vertrouwd. Deze keer bestuur je niet in je eentje twee personages, maar speel je permanent met een maat in co-op. Samen help je hoofdpersonages Vincent en Leo in hun poging om uit de gevangenis te ontsnappen en nadien ook uit de klauwen van de politie te blijven. Om de game met twee te spelen, hoeft trouwens slechts één speler de game aan te schaffen. De andere kan via de EA Friends Pass de hele game meespelen.
De verplichte co-op is nooit een last, maar net de grootste troef van A Way Out. Je speelt steeds in splitscreen, ongeacht of je de game lokaal of online speelt. Bovendien wisselt de game constant op dynamische wijze van cameraperspectief. Zo staan jouw persoonlijke acties en conversaties steeds in het middelpunt van de belangstelling, maar heb je toch steeds zicht op wat je maat aan het uitspoken is. Tijdens scènes waar de twee protagonisten opgesplitst raken, hoef je op die manier niets van de actie te missen.
from Eurogamer.nl https://ift.tt/2GqjlZm
No comments:
Post a Comment